کد مطلب:162880 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:276

قوانین فراموش شده اسلام
معنای این سخن كه «امام حسین علیه السلام به خاطر اسلام به شهادت رسیدند» این است كه آن بزرگوار خود را در معرض شهادت قرار دادند تا قوانین اسلام زنده شود، آن قانون هایی كه قبل از آخرت در همین دنیا اثر خیر خود را در جامعه بشریّت می گذارد ولی متأسّفانه عدّه بسیاری از دوستان امام حسین علیه السلام و آن كسانی كه نام او را بر زبان جاری می كنند با اهداف و آرای نهضت آن حضرت به مبارزه پرداخته اند.

آیا خداوند متعال در قرآن مجید نفرموده است : (آن چه در زمین است برای شما مردم آفریده شده است )؟ [1] .

آیا رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم نفرموده اند: هر كس زمین بایر را زنده كند از اموال خودش محسوب می شود؟ [2] و آیا نفرموده اند: هر كس زودتر به سراغ چیزی و جایی برود كه مسلمانی سراغ آن نیامده است مالك آن حساب می شود؟ [3] .

همان طور كه می بینید امروزه میلیونها مسلمان صاحب و مالك اعمال خود نمی باشند و رؤسای كشورهای اسلامی آیه «خلق لكم » و حدیث «من سبق » را میرانده و از بین برده اند و درنتیجه یك فرد مسلمان حق ّ زراعت و كشاورزی ندارد مگر با مجوّز دولت و نیز حق ّ شكار كردن ندارد، مگر به ترخیص و اجازه دولت و حق ّ استفاده از معادن طبیعی ندارد مگر با دادن مالیّات به دولت . آیا این موارد به این معنا نیست كه مسلمانان اختیاری ازخود ندارند؟

علّت همه این اسارت ها رؤسای حكومتها و قوانینی است كه به عناوین مختلف وضع كرده اند، همان طوری كه در میان مسلمانان می بینید میلیونها جوان دختر و پسر هنوز مجرّدند و ازدواج نكرده اند، زیرا خانه ای برای زندگی ندارند، و زمین برخلاف قوانین خدا و رسول در تصرّف حكومتها است . و در این امر فرقی بین حكومت جمهوری و حكومت پادشاهی وجود ندارد، هر دو برای محروم كردن مردم و عقب انداختن مسلمانان آمده اند. و هر دو هدفشان جمع اموال مردم و تقسیم بین یكدیگر است چه به نام اسلام و چه به نام غیر اسلام...

واضح است كه اگر جوان ، زمینی داشته باشد آن را برای سكونت خود و خانواده اش می سازد، همان طوری كه من دركربلا دیدم ، وقتی حكومت تسهیلاتی برای مردم ایجاد كرد و زمین ها را به قیمت ارزان در اختیار آنها قرار داد، كربلا به حدّی توسعه پیدا كرد كه از طرفی به حرم حضرت حرّ (سلام اللّه علیه ) و ازطرفی به حرم عون (سلام اللّه علیه ) و از طرفی به طویریج رسید و تا حدود دو فرسخ از جادّه نجف خانه ها توسعه پیدا كردند وهمه این ساخت و سازها فقط در مدّت سه سال به طول انجامید. پس بر تمام دو میلیارد مسلمان (اگر می خواهند از این عقب ماندگی كه قاتل آنهاست نجات پیدا كرده و به پیشرفت دست یابند) واجب است كه به مبادی اسلام و قوانین آن عمل كنند و قوانین حاكمان و رؤسای كشورهای اسلامی (كه همه تلاشهایشان ایجاد مانع در راه خدا و ترقّی و تعالی مسلمانان است ) را رها كنند.


[1] (خَلَق َ لَكُم ْ مُا فِي الارْض ِ جَمِيعاً) «سوره بقره آيه 29».

[2] «مَن ْ أَحْيي َ أَرْضاً مَيْتَة ً فَهِي َ لَه ُ»«مستدرك الوسايل و كتاب احياء الاموات ».

[3] «مَن ْ سَبَق َ الَي َ مَا لَم ْ يَسْبَق ْ الَيْه ِ مُسْلِم ٌ فَهُوَ أَحَق ُّ بِه ِ».